Sponsoring


De Nationale Loterij, één van de belangrijkste sponsors in België, is ontegensprekelijk aanwezig in het straatbeeld: meer dan 1300 dossiers werden in 2011 ondersteund en bevatten een breed spectrum aan activiteiten van de leefwereld van onze spelers en potentiële spelers. Veel van de gesponsorde events zouden onmogelijk zijn zonder de steun van de Nationale Loterij. 


Sponsoring is geëvolueerd naar een strategisch onderbouwd marketing- en communicatiemiddel gebaseerd op het evenwicht tussen 

  • een commerciële ondersteuning van de merken, de sociale rol en reputatie van de Nationale Loterij als mecenas die aanvullend en complementair is met de subsidiepolitiek; 
  • projecten in Vlaanderen, Wallonië en Brussel;
  • de sponsorrubrieken sport, cultuur, special Events & sociaal
  • de 4 hoofdmerken Lotto, Win For Life, Euro Millions en Nationale Loterij 


De sponsoraanpak van de Nationale Loterij is absoluut niet monosectorieel. Waar andere grote bedrijven meer dan 80% van hun sponsorbudget inzetten in 1 of maximaal 2 activiteitendomeinen, wordt er voor gekozen zéér breed in een grote diversiteit aan activiteiten te investeren om een zo groot mogelijk publiek te bereiken waarbij het gebruik van het merk en bijhorende baseline duidelijk gedefinieerd zijn:

  • Lotto – Goed gespeeld: wielrennen, voetbal, andere sportieve- , massa- en familie-evenementen, maar ook fun en nightlife! 
  • Win For Life – Ge moogt gerust zijn! Sterk aanwezig op de festivals en diverse andere muzikale evenementen
  • Euro Millions – Word schandalig rijk: een duidelijke partner voor de filmfestivals 
  • Nationale Loterij – Samen creëren we kansen; wordt gebruikt bij het sociale luik als mecenas 


Elk van deze domeinen wordt uitgebreid uitgelegd in woord en beeld in de andere tabbladen van de rubriek Sponsoring. Ter ondersteuning van de marketingstrategie, is sponsoring meer dan enkel het bekomen van visibiliteit op het terrein en communicatie van deze events in ruil voor een financiële investering. Sponsoring gaat samen met acties op het terrein waarbij consumenten rechtstreeks bereikt worden om kennis te maken met onze producten. Daarnaast wordt een verlengstuk aan de communicatie gebreid via wedstrijden op de websites en/of door middel van het ondersteunen van de sociale media wordt een positieve band gecreëerd met het merk.



Nl_SPonsoring1 Nl_SPonsoring2

Maanrock                                                                     Bollekesfeest 


Sponsoring

Zoeken
 
 
 
 
Ja, ik ga akkoord

Cookies op Nationale-loterij.be

Deze website maakt gebruik van cookies die uw voorkeuren opslaan op die manier het surfen te vergemakkelijken. Uw bezoek aan de website van de nationale loterij betekent dat u instemt met ons gebruik van cookies. Raadpleeg ook ons cookiebeleid.