Wat is het verschil tussen subsidiƫring en sponsoring ?

De Nationale Loterij beschouwt sponsoring als een commercieel initiatief. Via sponsoring versterken we onze merken, creëren we een band met de speler en vergroten we onze naamsbekendheid. Tegenover de financiële input van de Nationale Loterij staat een return, onder meer in de vorm van gratis tickets of kortingen. Op die manier past sponsoring ook binnen onze sociale rol: veel van de gratis tickets verdelen we onder mensen die anders niet de kans zouden krijgen het evenement bij te wonen.

Subsidies zijn volledig gelinkt aan het maatschappelijke engagement van de Nationale Loterij. Via de verdeling van subsidies dragen we bij aan een betere maatschappij. We steunen organisaties en initiatieven, zonder dat daar een commerciële return tegenover staat.

Meer informatie vind je hier.

Bedankt voor je feedback!

Heeft dit antwoord je geholpen?

Niet gevonden wat je zocht?

Stel ons je vraag via telefoon of via het online contactformulier. Onze experts helpen je met plezier verder...

Bel ons gratis nummer

Heb je een vraag of suggestie?
Bel ons op 0800 99 762 (gratis nummer)
ma-wo-do-za: 6-19u
di-vr: 6-20u