Ga naar hoofdcontent

Wat kan je doen bij loterijfraude?

Onze spelers en medewerkers zijn alert. Zo krijgen we soms de melding van spelers dat er toch wel ‘een vreemd telefoontje’ binnenkwam of er ‘een vreemde mail’ in de mailbox zat. Deze berichten beloven steevast dat de ontvanger snel superrijk kan worden door eenvoudigweg naam en/of bankrekening door te geven.

Het gaat hier om loterijfraude. Spijtig genoeg komen we deze foute praktijken een paar keer per jaar tegen. De telefonische werving met de belofte om snel miljonair te worden, komt nooit van de Nationale Loterij.

Die vreemde mails waarbij bankgegevens gevraagd worden in ruil voor een superlot vertrekken dus niet van bij ons.

Fraudeurs proberen toegang te krijgen tot je persoonlijke gegevens:

  • Ga dus niet in op deze e-mails, brieven, sms'en of telefoongesprekken.
  • Geef zeker nooit je bankrekeningnummer.
  • Stuur beslist geen kopieën van je rijbewijs of identiteitskaart.
  • Stuur het door naar verdacht@safeonweb.be.

Tot slot kan je bij de politie aangifte doen van elk strafbaar feit.

Wij stellen het zeker op prijs dat je ons op de hoogte blijft houden van deze praktijken. Wij nemen er uitdrukkelijk afstand van. De Nationale Loterij staat immers garant voor eerlijke, veilige en transparante spelen. En met jouw opmerkzame hulp willen we dat zo houden.

Ook interessant: