Kwaliteit en veiligheid

De Nationale Loterij garandeert een vlekkeloze dienstverlening

Spelen bij de Nationale Loterij gebeurt in alle eerlijkheid, veiligheid en vertrouwen. We garanderen onze spelers een kwalitatief hoogstaande dienstverlening. Het is een doelstelling die is opgenomen in ons beheerscontract. Informatiebeveiliging en bescherming tegen gokverslaving staan daarbij centraal. Wil je hier meer over weten? Lees dan dit interview met Arnaud Hermesse, Chief Retail Officer.

Processen en procedures

Concreet betekent onze aanpak dat de Nationale Loterij de juiste maatregelen neemt om de integriteit, vertrouwelijkheid en beschikbaarheid van informatie te vrijwaren. Om de kwaliteit van onze dienstverlening te verzekeren, hebben we een systeem van processen en procedures ontwikkeld.

Dat systeem bepaalt onder meer de veiligheidsrichtlijnen, zoals de bescherming van gegevensbestanden, de beveiliging van biljetten tegen diefstal en het toezicht op trekkingen. Alle personeelsleden ondertekenen een gedragscode, waarmee ze bevestigen strikt te handelen volgens de voorschriften rond kwaliteit, veiligheid en verantwoord spel.

Onafhankelijke controle

We toetsen ons beleid aan de algemeen geldende internationale standaarden.  De Nationale Loterij is houdster van het kwaliteitscertificaat ISO 27001, dat de nadruk legt op informatiebeveiliging,  én van het Word Lottery Association certificaat. 

Beide certificaties zijn onderworpen aan jaarlijkse onafhankelijke audits. Een certificatie is echter geen doel op zich: ze geeft ons de bevestiging van de veilige en goede werking van onze organisatie. Onze processen en procedures dienen daarom voortdurend te worden bijgestuurd om de spelers een nog betere dienstverlening te kunnen aanbieden.

Pas op voor bedrog!

Spelen bij de Nationale Loterij gebeurt anoniem. Het is voor ons onmogelijk te weten wie gewonnen heeft. We nemen dus nooit zelf contact met de winnaars. Bovendien is het onmogelijk te winnen wanneer je niet over een geldig speelticket beschikt.

Kreeg je toch een e-mail of sms waarin staat dat je een grote prijs hebt gewonnen? Dat bericht is afkomstig van criminele bendes die je bankgegevens willen ontfutselen. Ga niet in op het bericht en stuur in geen geval persoonlijke gegevens, bankgegevens of kredietkaartgegevens door. Heb je dat toch gedaan, dan kun je best een klacht neerleggen bij de politie. Meer info

Ben je al lid?

Mijn gegevens
Wachtwoord vergeten?

Nieuw bij Lottery Club?

Lid worden