9 trucjes om goedgezind de dag door te komen

  • 29/06/2016
Waardering
  • Niet interessant
  • Matig
  • Goed om weten
  • Tof!
  • Fantastisch!

Opstaan met een lach om je mond, is niet altijd zo eenvoudig. Staat er jou een zware werkweek te wachten? Deze trucs helpen je om met het goeie been uit bed te stappen.

happy morning

  

  1. Bereid je ochtendritueel voor
  2. Maak nog voor je gaat slapen je lunch klaar en leg ook je outfit voor de volgende dag klaar. Want met een brein dat nog niet goed wakker is, zijn dat alvast twee dingen waarover je niet meer hoeft na te denken. Gegarandeerd minder ochtendstress! 

  3. Zorg voor een goeie nachtrust
  4. Wil je 's morgens goed uitgerust wakker te worden, dan volstaat het eigenlijk op tijd in je bed te kruipen en te zorgen voor een nachtrust van 7 tot 8 uur. Makkelijker gezegd dan gedaan, natuurlijk. Probeer tijdig in je bed te kruipen, en mijd alle oplichtende schermen (tablet, computer, televisie) vlak voor je slaapt. Die zouden je slaap verstoren, aldus studies. Veel beter zijn een kop kruidenthee en een goed boek.
    Lectuur brengt je namelijk tot rust. Die Game of Thrones-marathon misschien toch maar uitstellen tot zaterdagnamiddag?

  5. Negeer de snooze-knop
  6. Om goed in vorm te zijn, is vlot opstaan essentieel. Daarom is het beter de snoozeknop - hoe verleidelijk ook - te vermijden. Want elke keer je na je wekkersignaal opnieuw in slaap valt, herneemt je lichaam zijn slaapcyclus en is een verstoorde nachtrust onvermijdelijk.  

    snooze

  7. Rek je uit
  8. Hoewel we dit vaak niet doen, is het toch belangrijk om je spieren wakker te maken door je zachtjes uit te rekken. Dat kan je reeds in je bed doen, maar idealiter strek je je lichaam al zittend. 

    cat

  9. Neem een goed ontbijt
  10. Een ideaal ontbijt bestaat uit fruitsap, granen, yoghurt en fruit. Te vermijden: suikerrijk voedsel. 

  11. Beweeg 
  12. Wie 's morgens gaat sporten, is de rest van de dag veel meer gefocust. Dat wezen verschillende onderzoeken uit. Tijdens het sporten maak je immers endorfines vrij waardoor je geconcentreerder én creatiever bent. Nog een extra voordeel: ochtendsport boost je metabolisme. Win-win!

  13. Bedrijf de liefde
  14. Vrijpartijen in de ochtend zorgen ervoor dat je lichaam oxytocine en dopamine aanmaakt, twee anti-stresshormonen. Of hoe ochtendseks je eigenlijk even ontspannen maakt als een yogasessie 's morgens vroeg. 

  15. Zet je favoriete liedje klaar
  16. Muziek heeft een enorme invloed op ons humeur, beweren wetenschappers. Veel beter dan die vreselijk irritante 'biep biep biep', kies je dus je favoriete hit als wekker. Een vrolijk muziekje is zelfs beter dan de radio, want die maakt je wellicht wakker met het nieuws. En laat ons eerlijk zijn: daar word je ook niet bepaald goed gezind van. 

    singing

  17. Speel op de spelen van de Nationale Loterij
  18. Het idee alleen al dat je miljoenen euro's kan winnen, laat je bijna uit je bed springen, toch?
    Dus voor je aan je werkdag begint: spring binnen bij je favoriete krantenwinkel en kies een kraslot van de Nationale Loterij.   
    Wil je weten waar je onze krasbiljetten kan kopen? Klik hier. En als je wint, dan beloven we je een goed humeur van 's morgens vroeg!
      Kom meer te weten over Lotto

    Ook interessant

Meer Artikels

 
woensdag 22 november

€ 3.000.000 *
te winnen

€ 3.000.000 * te winnen
woensdag 22 november
 

Nog even geduld ...
Wij wachten op de nieuwe Jackpot.

 

Nog even geduld ...
Wij wachten op de nieuwe Jackpot.

Resultaten vorige trekkingen

Meer resultaten

Ontdek Lottery Club

Ben je al lid?

Mijn gegevens
Wachtwoord vergeten?

Nieuw bij Lottery Club?
Lid worden