De Nationale Loterij steunt de Missing Type campagne van het Rode Kruis!

  • 16/08/2016
Waardering
  • Niet interessant
  • Matig
  • Goed om weten
  • Tof!
  • Fantastisch!

Je hebt het hier en daar misschien al zien verschijnen (of net niet) de ontbrekende A’s, O’s en B’s. Nee we zijn niet plotseling te lui geworden en er is ook niets mis met ons toetsenbord. Maar wat is er dan wel aan de hand?

Het ontbreken van de ‘A’ en ‘O’ in het logo van de Nationale Loterij op de website en op onze sociale kanalen, heeft alles te maken met de Missing Type campagne van het Rode Kruis.  Samen met verschillende internationale Rode Kruisverenigingen en private bloedinstellingen werd deze campagne op poten gezet. Samen met Belgische bedrijven sloegen ze de handen in elkaar om de bloedvoorraad op peil te houden. . Met deze campagne wilt het Rode Kruis het belang van bloed en bloedgroepen in de schijnwerpers zetten en zo hopelijk mensen aansporen om bloed te doneren. Voor 2016 is er nood aan 58.000 nieuwe donoren in België, ben jij daar één van? 

In 2015 lanceerde de National Health Service ook een Missing Type campagne in het Verenigd Koningrijk om mensen aan te sporen bloed te donoren. 
De slogan van de campagne was “You won’t miss it when you give it, but patients could miss it if you don’t. Do something amazing and save or improve up to three lives by giving blood.” De campagne was een groot succes en er werden 30.000 nieuwe bloeddonoren aangeworven.



 
dinsdag 23 mei

Gigantische Jackpot van zo’n € 116.000.000 *
te winnen

zo’n € 116.000.000 * te winnen
dinsdag 23 mei
 
dinsdag 23 mei

€ 600.000
te winnen

€ 600.000 te winnen
dinsdag 23 mei
 
woensdag 24 mei

€ 1.000.000 *
te winnen

€ 1.000.000 * te winnen
woensdag 24 mei

Resultaten vorige trekkingen

Meer resultaten

Schrijf je in en blijf op de hoogte van de laatste nieuwigheden en acties van de Nationale Loterij.

Ik schrijf me in!

Ontdek Lottery Club

Ben je al lid?

Mijn gegevens
Wachtwoord vergeten?

Nieuw bij Lottery Club?
Lid worden