De Nationale Loterij steunt het Belgisch voetbal

Door Club Brugge, Sporting Charleroi, Anderlecht en onze Rode Duivels te sponsoren is de Nationale Loterij een belangrijke speler geworden in het Belgisch voetbal!

Sporting Charleroi

Vanaf dit seizoen is Lotto een van de hoofdsponsors van  Royal Charleroi Sporting Club, een vaste waarde in het Belgisch voetbal die bovendien sterk verankerd is in de maatschappij.

Deze samenwerking geldt voor minimum 3 jaar en manifesteert zich op verschillende manieren. De voornaamste is de aanwezigheid van het Lotto-logo op het shirt en de broekjes van de spelers van het A-elftal.  

Bovendien is de Nationale Loterij voortaan ook partner van de Fondation Sporting de Charleroi, een instelling van openbaar nut die diverse verenigingen ondersteunt die hulp bieden aan kansarmen, jong en oud, en gehandicapten. 

Club Brugge

EuroMillions is trotse partner van blauw-zwart. Met maar liefst  15 landstitels, 11 keer de Beker van België en 15 Supercups op het palmares is Club Brugge  één van meest succesvolle clubs van het land.  Club heeft door de jaren heen een erg uitgebreide en loyale fancommunity opgebouwd die bij iedere thuiswedstrijd zorgt voor een kolkend Jan Breydel.

Blauw-zwart vervult een zeer verregaande sociale rol via de Club Brugge Foundation. Vanuit een open en toegankelijke club brengen ze mensen samen, worden er bruggen gebouwd en staat “HET HART VAN BLAUW-ZWART” open voor iedereen, ongeacht iemands mogelijkheden, afkomst, overtuiging of sociale achtergrond.  Dit sluit goed aan bij de goede doelen-werking van de Nationale Loterij.

Anderlecht

Lotto is sinds dit jaar ook  voor minimum 5 seizoenen sponsor van Anderlecht. Het merk Lotto ziet het als een eer in zee te mogen gaan met de voetbalclub met het hoogste aantal titels in België. 

Deze samenwerking vertaalt zich in diverse vormen van visibiliteit in en om het stadion.  En vanaf ergens in 2019 ook in de naamgeving ervan.

De Rode Duivels

Lotto is al lange en trouwe partner van onze Rode Duivels en blijft dat nog zeker 4 jaar

Sinds z’n lancering, 40 jaar geleden, heeft  Lotto zich een plaats weten te veroveren in het hart van de Belgen  en is het uitgegroeid tot het populairste spel in België. Het partnership met de Rode Duivels ligt dan ook méér dan voor de hand en versterkt nog de filosofie van Lotto als merk van en voor alle Belgen

 

Onze steun aan de Belgische sport kadert in onze globale ondersteuning van goede doelen. Al meer dan 80 jaar verleent de Nationale Loterij onder de vorm van subsidies en sponsoring voor miljoenen euro’s steun aan humanitaire, sociale, culturele en wetenschappelijke organisaties. Daarmee is ze de grootste mecenas van het land. En jij bent het die dit als occasionele of regelmatige speler mogelijk maakt.

Hoe groot of hoe klein het bedrag ook is waarvoor je speelt, ieder van jullie maakt mee het verschil. Bedankt daarvoor!