De Nationale Loterij steunt Télévie

26/03/2019

Ook dit jaar ondersteunt de Nationale Loterij op verschillende manieren de solidariteitsactie Télévie in haar strijd tegen kanker in het algemeen en leukemie in het bijzonder. Deze succesrijke actie is dit jaar aan haar 31ste editie toe.

De Nationale Loterij kent, met dank aan haar spelers! – naast de méér dan 7 miljoen euro die jaarlijks naar het Nationaal Fonds voor Wetenschappelijk Onderzoek gaan, ook een aparte, directe subsidie van € 20.000 toe aan Télévie.

Daarnaast sponsort de Nationale Loterij ‘Le Défi des Cyclos’, een fietstocht van 120 km met start en aankomst op de Citadel van Namen. 200 wielertoeristen nemen aan deze tocht deel. Ze rijden in een door ons gratis ter beschikking gestelde Télévie-variant van ons Lotto Soudal-wielershirt (waarvoor ze de organisatie € 50 betalen) en laten zich sponsoren door vrienden en sympathisanten. Op die manier kregen ze vorig jaar bijna € 40.000 bijeen voor het goede doel…

Net als vorig jaar neemt de Nationale Loterij daarnaast deel aan de actie, Power Flower. Bedoeling van deze actie is: dat zoveel mogelijk mensen via de sociale media een ‘bebloemde’ selfie verspreiden (met de tag @televie) en zo een reuze-boeket maken. Voor elke geposte foto stort de Nationale Loterij € 1 aan Télévie.