Online speellimieten
Om een veilige en verantwoorde spelomgeving te garanderen, hanteert de Nationale Loterij strenge limieten op haar online spelplatform. Het doel van die limieten is om overmatig spelen tegen te gaan en om al onze spelers te beschermen.
Het is belangrijk om te benadrukken dat de overgrote meerderheid van de spelers nooit aan deze limieten komt. Ze zijn er vooral als waarschuwing, om ervoor te zorgen dat spelen plezant blijft.
Spelers die dat willen kunnen hun eigen limieten hoger of lager zetten, om hun spelervaring aan te passen aan hun voorkeuren en hun budget.
Deze maatregelen zijn ontworpen om een gecontroleerd spelgedrag aan te moedigen en hebben als voornaamste doel om de spelers te beschermen.
Voor haar online spelen legt de Nationale Loterij strenge limieten op om een gezonde en verantwoorde spelomgeving te bieden.
De wekelijkse stortingslimiet ligt standaard op € 200, de dagelijkse verlieslimiet ligt standaard op € 100 en het aantal instant loterijspelen is beperkt tot 35 per dag.
Elke speler heeft echter de mogelijkheid om bepaalde limieten aan te passen in zijn spelprofiel, binnen een door de Nationale Loterij bepaalde maximumlimiet.
* Dit bedrag kan tot maximum € 500 verhoogd worden - dit is een absolute limiet die in geen geval kan worden overschreden. De nieuwe limiet zal pas na een wachttijd van 14 dagen na de aanvraag van toepassing zijn. Als je de limiet verlaagt, zal de aanpassing meteen doorgevoerd worden.
** Dit bedrag kan tot maximum € 300 verhoogd worden, maar de nieuwe limiet zal pas na een wachttijd van 48 uur na de aanvraag van toepassing zijn. Als je de limiet verlaagt, zal de aanpassing meteen doorgevoerd worden.