Diversiteit, de kracht van de Nationale Loterij

De Nationale Loterij is de afgelopen jaren het toonbeeld van standvastigheid en duurzame groei gebleken. Dat hebben we te danken aan ons uniek verantwoord model en een sterke langetermijnstrategie waarbinnen diversiteit een sleutelrol heeft en dat in alle lagen van onze organisatie.
 

  • Een divers spelaanbod. Door in te zetten op een gamma aantrekkelijke krasspelen en Woohoo games alsook een divers aanbod aan trekkingsspelen beantwoorden we niet enkel aan de wensen van onze grote en diverse spelersgroep, we creëren ook een breder draagvlak voor een stabiele omzet.

  • Diverse verkoopkanalen. Eind 2020 telde de Nationale Loterij niet minder dan 7.743 verkooppunten verspreid over heel ons land. Nooit eerder was ons netwerk zo uitgebreid en dus dichtbij de spelers. Om echt op het pad van onze spelers te zijn bieden we onze spelen ook buiten de traditionele krantenwinkels zoals in tankstations, supermarkten en andere food en non-foodwinkels. 

  • Diverse spelersprofielen. We mikken niet steevast op dezelfde mensen, maar proberen net een heel breed publiek aan te spreken aan de hand van gevarieerde communicatie en een uitgebreid productaanbod waarin iedereen een spel kan vinden dat aanspreekt.

  • Heel diverse goede doelen. Dankzij alle spelers ondersteunen we jaarlijks een breed scala aan organisaties en verenigingen, gaande van cultuur over doorgedreven wetenschappelijk onderzoek en armoedebestrijding tot sport. Aangezien we mikken op een divers spelerspubliek willen we dat ieder van onze spelers zich kan vinden in de bestemming van zijn bijdrage die naar een goed doel gaat dat aansluit bij zijn of haar interesses en verwachtingen. Daarom gaan onze fondsen naar zeer uiteenlopende projecten en organisaties.

  • Diversiteit onder de medewerkers. Diversiteit is ook een sleutelwoord in het HR-beleid van de Nationale Loterij, want ons bedrijf is een beeld van onze omgeving: multicultureel en divers. Naast een goeie mix van leeftijden, een goed taalevenwicht en een evenwichtige verdeling tussen mannen en vrouwen hebben we ook werknemers aan boord met verschillende achtergronden, culturen en geaardheden. Dat is te danken aan een diversiteitsplan dat in 2014 werd opgesteld en waarvan we nu de vruchten plukken. Zo hebben onze inspanningen recent een tweede Diversiteitslabel opgeleverd.